• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sökte precis nytt lån på 500 000 kr.

H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Han har ju ett stort underskott på 65 k till förhållande vad som ör synligt på UC 30 k, det indikerar att han har ett eller flera lån och krediter utanför UC, därav den dåliga räntan och att han inte fått erbjudanden från övriga storbanker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Max

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 September 2020
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Kommer nog välja Coop, lösa lite skulder (inkasso och privat) sen sänka mitt underskott, vänta tills mitt ucbetyg blir bättre och sen söker jag nytt samlingslån.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hade 650k i årsinkomst året innan.
Aha det påverkar oxå. Då räknar bankerna snarare med den inkomsten och då blir det Hedlund skrev att underskott i relation till inkomst är 1:10. Du får helt enkelt dålig ränta för att bankerna inte har så bra kännedom om dig.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Jag skulle helt klart ha tagit Forex. Tycker det är bra när man betalar mindre för varje månad.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
:)
Kommer nog välja Coop, lösa lite skulder (inkasso och privat) sen sänka mitt underskott, vänta tills mitt ucbetyg blir bättre och sen söker jag nytt samlingslån.
Kul att du fick många erbjudanden, även på exakt det belopp du ville ha. Du har bra inkomst och bra förutsättningar över lag, kan dock tycka att du borde fått bättre ränta. Det jobbiga är att man bara ”får 1 chans”; alltså att man söker ett stort lån, sedan har man fått en färsk förfrågan, en ny kredit och sämre kreditbetyg. Man kan inte söka så stora lån särskilt ofta om det ska gå vägen och man får ett ja, särskilt inte under Coronatider. Å andra sidan är det enkelt för mig att säga ”vänta med att söka”, att vänta är ju inte det roligaste som finns precis;) Så grattis till flera bra lånerbjudanden!:tummen:
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Sanslöst att ingen bank ger 2.95% i ränta när de själva går ut med det!
Men det är bara att välja och vraka, personligen skulle jag välja ett lån med rak amortering så du inte ägnar de första 6-7 åren med att bara betala ränta i princip.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp